Jei po skrydžio dingo ar sugadintas bagažas

Jei keliaujate su rankiniu bagažu, savo daiktus visada turite šalia. Tačiau skrendant su registruotu bagažu, gali atsitikti taip, kad ant besisukančio takelio nepamatysite savo lagamino… Taigi ką daryti, jei registruotas bagažas dingo?

Svarbu užpildyti ir turėti visus dokumentus, išsaugoti prekių pirkimo čekius

Specialistai pataria neišsigąsti, bet pirmiausia įsitikinti, ar tikrai lagaminas pasimetė. Jei ant slenkančios bagažo išdavimo juostos jūsų lagamino vis dėlto nėra, reikėtų apžiūrėti kitų skrydžių takelius – galbūt bagažas netyčia ten pateko.  Jei bagažo neradote, turėtumėte kreiptis į tų oro linijų, kurios vykdė paskutinį jūsų skrydį, bagažo skyriaus informacijos centrą.

Būdami oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo ir būtinai pasilikite sau kopiją. Reikėtų išsaugoti įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes. Taip pat paprašykite bagažo skyriaus kontaktinių duomenų bei pasitikslinkite, ar nėra kokios nors bagažo sekimo sistemos, kurios pagalba internete būtų galima patikrinti savo bagažo būseną.

Patariama išsaugoti visus būtiniausių reikmenų, kuriuos turėjote įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus, ir būtinai pateikite raštišką pretenziją aviakompanijai. Dėl bagažo vėlavimo patyrus žalą (buvote priversti įsigyti būtiniausių daiktų), raštišką pretenziją oro vežėjui turite pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos. Reikėtų turėti pretenzijos kopiją, taip pat pridėti bagažo etikečių kopijas, užsakymo patvirtinimą ir įsigytų būtiniausių reikmenų čekius.

Jei bagažas neatsiranda per 21 d., jis pripažįstamas dingusiu. Aviakompanijai atsisakius patenkinti reikalavimą, keleivis turi teisę per dvejus metus kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo.

Po skrydžio atsiimant bagažą reikėtų įdėmiai apžiūrėti, ar jis neapgadintas. Jei pastebėjote, kad taip atsitiko, oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo bei pasilikite sau kopiją. Reikia turėti įlaipinimo kortelę, taip pat bagažo etiketes. Kruopščiai užfiksuokite, kas yra sugadinta  – nufotografuokite defektą, kreipkitės į nepriklausomą ekspertą dėl patvirtinimo, kad lagaminas sugadintas nepataisomai, pateikite, kokia yra apytikslė bagažo taisymo kaina ir pan. Būtų labai gerai, jei turėtumėte sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentus. Kad gautumėte kompensaciją, pateikite aviakompanijai rašytinę pretenziją su turimais įrodymais. Rašytinę pretenziją dėl kompensacijos aviakompanijai dėl bagažo sugadinimo turite pateikti per 7 dienas nuo sugadinto bagažo gavimo dienos.

 

3 komentarai “Jei po skrydžio dingo ar sugadintas bagažas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.