Automobilių registracijos mokestis didėja
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, pasikeitė automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, registruojant automobilį „Regitroje“ reikės mokėti daugiau.
Registruojant automobilį „Regitroje“ reikės mokėti daugiau
„Regitra“ informuoja, kad kaip numatyta Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatyme, mokesčio dydžiai yra indeksuojami kiekvienais metais. Tai daroma pasibaigus kalendoriniams metams, taikant indeksavimo koeficientą. Jis nustatomas pagal Valstybės duomenų agentūros paskelbtą mokestinių metų vartotojų kainų indeksą (VKI) jį dalijant iš šimto.
Tikslus dydis priklausys nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio ir degalų rūšies. Pavyzdžiui, jei benzinu varomo automobilio išmetamas CO2 yra 141 g/km, įstatyme numatytas mokesčio dydis siekia 30 Eur. Jį padauginus iš Valstybės duomenų agentūros paskelbto indeksavimo koeficiento 1,366, mokesčio dydis bus 40,98 Eur.
Registracijos mokestis taikomas tik lengviesiems automobiliams, kai jų nustatomo CO2 kiekis viršija 130 g/km. Jį reikia sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą, t. y. kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį. Taip pat visais atvejais, kai keičiasi automobilio valdytojas arba, kai po išregistravimo automobilis yra registruojamas iš naujo, pavyzdžiui, pasibaigus laikinos registracijos terminui, kurį galima pasitikrinti registracijos liudijimo H grafoje. Dėl registracijos reikėtų kreiptis dar nepasibaigus šiam terminui.
Visas surinktas mokestis yra pervedamas į valstybės biudžetą
Mokestis netaikomas laikinai (iki mėnesio) registruojamiems automobiliams, kurie yra išvežami iš Lietuvos teritorijos, istoriniams automobiliams, kuriems yra išduodami istoriniai numerio ženklai, registruojamiems automobiliams, kai nesikeičia jų valdytojas (pavyzdžiui, išsimokėjus lizingą už automobilį, kai asmuo buvo nurodytas jo valdytoju) ir dėl registracijos kreipiamasi nepasibaigus laikinos registracijos terminui, taip pat keičiant asmens pavardę, užsisakant registracijos liudijimo dublikatą vietoj prarasto ar sugadinto ir kt.), automobilių paveldėjimo atvejais (kai automobilio buvusio valdytojo, kuris buvo automobilio savininkas, mirties atveju automobilis įregistruojamas naujo valdytojo vardu), automobiliams, kuriuose yra sumontuota neįgaliesiems skirta įranga (transporto priemonės kilmės ar patvirtinimo dokumentuose turi būti įrašytas „SH“ arba „SV“ specialusis paskirties kodas).
Kada registracijos mokestis gali būti grąžintas
Yra numatyta, kad registracijos mokestis gali būti grąžintas tais atvejais, kai visiškai naujas automobilis greičiau negu per 90 dienų nuo pirmosios įregistravimo datos buvo išregistruotas ir išgabentas iš Lietuvos teritorijos.
Norint susigrąžinti mokestį paskutinis registre užfiksuotas automobilio valdytojas turi pateikti prašymą (internetu – pildo pats asmuo, padalinyje – užpildys darbuotojas). Senjorų prašymas grąžinti mokestį išnagrinėjamas per 20 darbo dienų, o grąžinami pinigai pervedami į prašyme nurodytą banko sąskaitą.
Senjorų svetainės informacija
