Triušiena – naudinga ir skani

 Triušio mėsa – labai sveika ir nekaloringa. 100 g triušienos turi 173 kalorijas, vos 3,5 g riebalų ir net 33 g baltymų. Pagal mėsos mėginių tyrimą, kuriam naudota triušiena, vištiena, jautiena ir kiauliena, siekiant nustatyti šių gyvūnų rūšių maistinių medžiagų skirtumus, paaiškėjo, kad triušienoje kalcio (21,4 mg / 100 g) ir fosforo (347 mg / 100 g) buvo daugiau nei kitų rūšių mėsoje, o riebalų ir cholesterolio – mažiau. Dėl šių savybių ši mėsa ypač naudinga senjorams.

Triušiena turi daug geležies, cinko, vario, fosforo ir seleno, taip pat vitamino niacino (B3), o vitamino B12 100 g triušienos yra net 3 kartus daugiau nei suaugusio žmogaus reikiama paros norma. Ši medžiaga būtina teigiamai širdies veiklai, suteikia energijos. Triušiena turi ir kalio, kuris būtinas kaulų ir raumenų sveikatai, kraujospūdžiui, širdies ir kraujagyslių sveikatai.

Tačiau triušio mėsą labai svarbu tinkamai paruošti, kad ji būtų minkšta ir sultinga. Pateikiame kelis patarimus, kaip tai padaryti. Taip pat ir receptą, pagal kurį skaniai pagaminę triušiuką galėsite pasidžiaugti puikiu patiekalu.

Triušieną būtina marinuoti

Puikiam kepsniui ar troškiniui paruošti pakanka žinoti vos kelias gudrybes.

Triušieną patariama marinuoti, kitaip ji bus kieta. Marinuoti –  mirkyti marinate, patariama ne trumpiau kaip 3 valandas, šaldytuve, nors geriausia – apie 6 valandas ir ilgiau.

Marinavimui patariama naudoti obuolių sultis, baltą sausą vyną su česnaku. Jei bijote, kad mėsa praras savo kvapą, marinuokite vandenyje su išspaustos citrinos sultimis ar šlakeliu acto. Jauno triušio mėsai pakaks marinuotis piene.

Po mirkymo marinate mėsą patariama nusausinti popieriniu rankšluosčiu ir įtrinti prieskoniais. Triušienai pagardinti patariama naudoti ne tik druską ar pipirus, bet ir įvairiausias prieskonines žoleles, tokias kaip čiobreliai, lauro lapai, šalavijai, cinamonas, raudonėliai, salierai, kadagio uogos, muskatas.

Keptas triušis orkaitėje

Ingredientai:

  • triušienos mėsa troškinimui, kepimui: 250 gramų
  • džiovintas maltas česnakas: 1 arbatinio šaukštelio
  • malta kalendra: 1 arbatinio šaukštelio
  • malta raudonoji paprika: 1 arbatinio šaukštelio
  • druska
  • malti juodieji pipirai
  • aliejus: šlakelio
  • poras: gabaliuko
  • vyšniniai pomidorai: 10
  • pievagrybiai: ~100-150 gramų
  • juodosios alyvuogėsbe kauliukų: 1 saujelės
  • tarkuotas kietasis sūris: ~20 gramų

 Recepto paruošimas:

Iš pradžių į dubenį sudedame smulkiais kubeliais supjaustytą triušieną, suberiame česnaką, kalendrą, papriką, pagardiname druska ir maltais juodaisiais pipirais.

Tuomet įpilame šlakelį aliejaus, suberiame pusžiedžiais supjaustytą porą ir viską gerai išmaišome.

Į kepimo indą sudedame triušieną, ant viršaus išdėliojame išilgai perpjautus pomidorus, perpus – pievagrybius, sudedame alyvuoges ir užberiame sūrio.

Kepame iki 180 laipsnių temperatūros įkaitintoje orkaitėje maždaug pusvalandį.

Patiekiame su mėgiamu garnyru: virtomis bulvėmis, bulvių koše, ryžiais arba kitomis mėgiamomis daržovėmis. Skanaus!

1 komentaras “Triušiena – naudinga ir skani

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.