„Sodroje“  į klausimus atsako ir virtuali asistentė

Jei senjorai „Sodros“ interneto svetainėje norės pasiteirauti juos dominančių dalykų, gali būti, kad jiems pagelbės virtuali asistentė Meda. Beje, robotas bendraus bet kuriuo paros metu – jei kankina nemiga, puikiai galite jos paklausti ir vidurnaktį ar dar neišaušus…

Virtuali asistentė sukurta dirbtinio intelekto pagalba

Socialinio draudimo fondo valdyboje „įdarbinta“ asistentė – pokalbių robotas. Jis yra sukurtas su „Tilde“ dirbtinio intelekto pokalbių platforma, kuri remiasi didžiaisiais kalbos modeliais (ChatGPT ir pan.). Šiuo metu Meda atsako į klausimus trimis temomis. Jis pateikia atsakymus dėl savarankiško privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokų mokėjimo, ligos išmokų. Robotas taip pat padės užsiregistruoti vizitui į „Sodrą“, pateiks teritorinių skyrių kontaktinę informaciją. Pasak „Sodros“, šios temos parinktos pagal dažniausiai gyventojų pateikiamus klausimus skambučių centro darbuotojams bei internetinės svetainės www.sodra.lt naršymo duomenis.

„Sodra“ informuoja, kad per dvi savaites su Meda jau bendravo ir klausimų uždavė daugiau kaip 4 000 klientų.

Planuojama plėsti sąrašą temų, kuriomis gali konsultuoti išmanusis pokalbių robotas. Bus siekiama, jog ateityje virtuali asistentė galės atsakyti į 80 proc. bendro pobūdžio klientų užklausų. Dėl to darbuotojai turės galimybę daugiau laiko skirti sudėtingesnėms problemoms spręsti.

Virtuali asistentė Meda vienu metu gali atsakinėti į neribotą skaičių klientų klausimų, tad klausiančiųjų skaičius neribojamas.

Pokalbių robotas su žmonėmis bendrauja paprasta, aiškia kalba, duoda trumpus atsakymus. Meda paaiškina trumpinius ir sudėtingus terminus, pateikia situacijų pavyzdžių. Robotas sugeba suprasti natūralią žmonių kalbą ir pateikti atsakymą net jeigu klausime yra gramatinių klaidų.

Vardą Meda išrinko patys „Sodros“ darbuotojai. Teigiama, kad jis simbolizuoja mandagumą, empatiją, darbštumą, atsakingumą.

Jei klausimas, kuris pateiktas, pokalbių robotui per sudėtingas, jis neranda atsakymo, klientas papildomos informacijos gali teirautis „Sodros“ darbuotojų telefono numeriu +370 5 250 0883 arba elektroniniu paštu info@sodra.lt.

Pokalbių robotai ir kitose įstaigose

Pokalbių robotus naudoja ne tik „Sodra“. Dar 2020 metais virtualų asistentą įdiegė Valstybinė mokesčių inspekcija. Jis  teikia bendro pobūdžio informaciją žmonėms aktualiais klausimais, neribojant klausiančiųjų skaičiaus.

Su rinkėjais taip pat bendrauja  Vyriausiosios rinkimų komisijos virtualūs asistentai. Roboto virtualiose smegenyse – daug žinių apie rinkimus, žmonės bet kuriuo paros metu gauna atsakymus ar nuorodas į išsamesnę informaciją.

Į senjorų klausimus atsako ir Lietuvos pašto, Registrų centro virtualūs asistentai.

freepik.com nuotr.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.